831.216

Trať 160: Labutí píseň řady 831 na „žatecké“

831.216-7

Stroj M262.0216 byl předán ČSD dne 21.12.1959 (depo Břeclav). Po rekonstrukci byl zařazen do provozu jako M262.1019 v červnu 1987 v Břeclavi.

Do PJ Plzeň byl předán ke dni 13.1.2004 z DKV Brno, PJ Znojmo. Jako jediný své řady jezdil v Plzni s mechanickým náhonem registračního rychloměru. Rychloměr byl poháněn kloubovou hřídelí od první osy, podobně jako u řady 720. Rychloměr byl umístěn netypicky na levé straně stanoviště a nebyl osvětlen (!), což se samozřejmě stalo terčem stížností strojvedoucích. V pultu byl sice umístěn elektrický poměrně přesný indikační rychloměr, ale pro strojvedoucího je závazný rychloměr s registrací. Právě podobnost s rychloměrem od řady 720 byla příčinou kuriózního dispečerského příkazu na prodloužení jízdních dob tímto vozem – došlo k záměně rychloměru s hektorem (který měl číselník jen do 100km/h, na rozdíl od 120km/h ve voze ř. 831), čímž byl strojvedoucí nucen jet jakoby „70 km/h“, když ve skutečnosti jel jen 50km/h.

Z provozu byl vůz odstaven v listopadu 2004 po vyplavení elektrického rozvaděče vodou z prokorodované nádrže na WC. Z důvodu neefektivnosti již nebyl zprovozňován. Ke dni 28.12.2005 byl zrušen. Dne 19.12.2006 byl vyřazen z evidence s určením k fyzické likvidaci, která byla nedlouho poté v kovošrotu v Tlumačově dokončena.

831.216 831.216
Necelý půlrok před odstavením, 15.4. 2004
vedl vůz 831.216 pravidelný Os 7641 přes
most v Bílé Hoře.
Motorový vůz 831.216 jako Os7639 poblíž
zastávky Horní Bříza. 17.4.2004
831.216 831.216
Vlaky Mn86811 (742.350) a Os7641 (831.216)
se setkaly v žst. Horní Bříza. Staniční
skladiště ani seřaďovací návěstidla,
kryjící přejezd, už v Horní Bříze
nenajdeme. 9.7.2004
Před již neexistující budovou zastávky
v Plzni - Bílé Hoře zastavil motorový vůz
831.216 s vlakem Os7641. 25.10.2004

trat160.cz

  • Trať 160: Úvod a novinky


  • Labutí píseň řady 831
      Rozcestník
  • Kontakt:

    vladimir(a)plzen.cz