Náhrady za 831

Trať 160: Labutí píseň řady 831 na „žatecké“

Náhrady za 831

Letité motorové vozy řady 831 trpěly značnou poruchovostí a navzdory tomu, že jich bylo v PJ Plzeň k dispozici dostatečné množství, o náhrady v podobě jiných řad nebyla nouze. Zvlášť v posledním roce jejich pravidelného provozu v PJ Plzeň, v roce 2004, nebyly výjimkou dny, kdy ve čtyřdenním turnusu jezdil jen jeden nebo dva vozy řady 831.

Nejčastější podobu náhradní soupravy tvořila lokomotiva řady 742 (zejména stroje čísel 017, 066, 193 a 207) a dva vozy řady 020, výjimečně i 010/012. V případě nedostatku přípojných vozů s nezávislým topením nastupoval stroj řady 750 nebo 754 se dvěma či třemi vozy klasické stavby. Zcela mimořádně se v roli náhrady objevily motorové vozy řady 810 a minimálně ve dvou případech se ukázal i „brejlovec“ se dvěma vozy řady 020, tedy souprava, známá spíše z provozu v severovýchodních Čechách.

Náhrady za 831 Náhrady za 831 Náhrady za 831
Lokomotiva 742.017 míjí coby Os 7607 18.6.2004 odjezdové mechanické návěstidlo stanice Žihle, aby se v Mladoticích vykřižovala s Os 7606 vedeným vozem 831.215, který do Žihle dorazil o pár okamžiků později. Náhradní souprava vlaku Os7605 s lokomotivou 742.036 ve stanici Horní Bříza. 26.11.2004 Téměř typická souprava vlaku turnusově vedeného dvěma vozy 831 v posledních měsících provozu-místo jednoho vozu je nasazena lokomotiva 742.048 a vůz 020. Os 7606, Plzeň-Bolevec, 24.6.2004. Na postrku je 831.168.
Náhrady za 831 Náhrady za 831 Náhrady za 831
Náhradní souprava vlaku Os7604 v čele s lokomotivou 742.066 odjíždí ze zastávky Horní Bříza. 20.4.2004 Kryry přišly o svá mechanická návěstidla a stavědla dávno před stavbou DOZZ, na snímku odjíždí z Kryr 20.7.2003 Os 7618, vedený lokomotivou 742.152. Lokomotiva 742.152 s Os 7618 ve stanici Postoloprty. Netypicky zbarvený druhý vůz je 020.155. V tomto nátěru přišel ze Znojma a pro špatný technický stav byl odstaven z provozu poměrně brzy.
Náhrady za 831 Náhrady za 831 Náhrady za 831
K víceméně pravidelným záskokům se používala lokomotiva 742.193, s Os7646 v Oboře u Kaznějova. Je 15.8.2004 a na postrku vlaku je coby náhrada za ř. 831 i vůz 810.250. Jako náhrada vozila osobní vlaky 8.8.2003 lokomotiva 742.206, vlak vjíždí do Vroutku. Krátce před odstavením z provozu je zde zachycen i poslední červenokrémový vůz 020.290, který jako jediný do konce provozu byl opatřen nadokenními okapkami a okrasnou hliníkovou lištou. Pod těmito prvky se držela vlhkost a tvořila koroze, proto nebyly již při dílenských opravách dosazovány. Pro kritický technický stav byl 020.290 již v srpnu 2003 vůz odstaven a sloužil jako zdroj ND pro ostatní vozy ř. 020. Jako náhrada se 6.9.2004 na objevila lokomotiva 742.420, vlak Os 7607 byl zachycen na oblíbeném místě v Horní Bříze zastávce.
Náhrady za 831 Náhrady za 831 Náhrady za 831
Nezvyklá náhrada v podobě lokomotivy 750.213 a dvou vozů řady 020 na vlaku Os7603 byla v žst. Plasy doplněna o motorový vůz 831.168 od vlaku Os7636. 9.9.2004 Dne 7.9.2004 se v žst. Plasy setkaly dvě náhradní soupravy. Lokomotiva 742.206 přijíždí s vlakem Os7603, motorový vůz 810.011 od vlaku Os7636 čeká na povolení k posunu a přejde na jeho závěs. Místo turnusové soupravy 831+020+831 odjíždí s vlakem Os7603 z Třemošné u Plzně lokomotiva 750.363 a motorový vůz 810.201. 26.11.2004

trat160.cz

  • Trať 160: Úvod a novinky


  • Labutí píseň řady 831
      Rozcestník
  • Kontakt:

    vladimir(a)plzen.cz