Trať 160: rok 2018 - dokončení

Trať 160: rok 2018 - dokončení

Události roku 2018 na kolejích tratě 160 SŽDC. (Vydáno 30.11.2020)

Osobní doprava

Poklidné vody osobní dopravy narušily akorát každoroční výluky a náhrady. V letošním roce se „náhrady“, resp. přípřež, nevyhnuly ani dopravci GWTR. Neprovozní jednotka ř. 628 byla tažena strojem 742.119 o víkendu 16. a 17. 6 na pravidelných rychlících. Na těchto jednotkách se také letos objevily přezdívky.

U „národního dopravce“ jsme se mohli setkat s klasickými záměnami 814 x 842 x 844 a také náhrad v podobě řad 714, 754 a 810. Konkrétně např. 714.231 + Bdmtee 11.6.2018 7604/7615, dále jsme mohli v červnu potkat ř. 714 také s vozy Bdtax. Brejlovec projel po naší trati naposled nejspíše v březnu – 754.024.

Do této rubriky patří i další vlak dopravce ČD, který 29. 4. vypravil zvláštní vlak z Lužné přes Blatno a Plzeň do Bezdružic a zpět ve složení 735.286 + SR + Ci („čtrnáctiokeňák“). ČD si totiž nechávají opravovat historické vozy v Krasíkově nedaleko Bezdružic, a protože do Krasíkova nevedou koleje, tak poslední kilometry jsou relizovány pomocí silniční techniky. Viz. odkaz. V Krasíkově vznikaly také vozy Legiovlaku.

ČD uzavřely na sklonku roku 2018 dvě poslední osobní pokladny na trati - Horní Bříza zastávka a Plasy. V provozu zůstávají pouze informační kanceláře/pokladny dopravce GWTR v Plasích, Žihli a Podbořanech.

Nákladní doprava

I v letošním roce jsme se dočkali zvýšených výkonů v nákladní dopravě. Ať už byly způsobeny obnovenou nakládkou – dříví v Žihli (několikrát), kaolin v Kaznějově – nejprve se nakládalo do big bagů a ty do Eas a zhruba od srpna se přešlo na „rakve“ – výsypné vozy DB (skoro každý týden), havarijním stavem dopravní cesty a výlukami – např. navážení štěrku do Chodova z Mladotic via Plzeň (sesunutý násep) v pravidelných Mn vlacích až se třemi 742 (přelom července a srpna), nebo obsluha lokálky z Blatna byla navážena z Rakovníka, resp. z Karlových Varů (minimálně jednou v prosinci) kvůli výluce na trati do Žatce a dočasně snížené třídy přechodnosti u Potvorova, zajímavá byla také přeprava vojska z Podbořan přes Blatno a Rakovník dvojicí 742.166+394 8.7. V neposlední řadě se jednou vykládalo zrní na sile v Kaznějově na začátku listopadu.

V čele nákladních vlaků z Plzně do Žihle jsme mohli potkat krom („stálých") „plzeňských" tranzistorů na jaře i 742.419, 749.019 a 751.316. V srpnu do provozu zasáhly stroje 742.397 a 441 po opravě vyššího stupně s novým lakem a s možností dvojčleného řízení tzv. dlouhými k sobě.

Na trati Rakovník Kralovice se stále občasně nakládá dříví v Kralovicích.

12.6.2018 proměřil a prověřil měřící vlak tažený 750.326.

I v roce 2018 jsme mohli samozřejmě na naší trati potkat nákladní vlaky soukromých dopravců. Třeba 29.4. jel vlak z Plzně do Žatce vedený lokomotivami IDSC 740.516 + 721 vezoucí soupravu prázdných vozů Sps SK-ZSSKC na kalamitní dříví.

Infrastruktura:

V loňském roce došlo na opravu výpravní budovy v Plasích a v Kaznějově byly vyměměny lampy. Nově, nejspíše poprvé v historii, bylo nainstalováno osvětlení na zastávce Mladotice. Dále proběhla médii informace o návratu závor (po 18 letech) na bývalé Zv 18 na silnici číslo 27 u Kaznějova .

Na naší trati jsme mohli v roce 2018 potkat „pomalé" jízdy, ze kterých se ale staly trvalé: 20 km/h přes přejezd ve Třemošné na plzeňském zhlaví, Horní Hradiště přes most 30km/h a v neposlední řadě na mostě přes Ohři v Žatci (Libočany) je už od podzimu rychlost 10. Naopak zvýšení rychlosti a traťové třídy únosnosti jsme se dočkali před Vánoci po několika měsíční výluce v oblouku u Pastuchovic.

V Kaznějově byl zrealizován nový „Místní turistický naučný okruh Kaznějov - s finanční podporou Plzeňského kraje z dotačního programu "Podpora rozvoje venkovského cestovního ruchu v Plzeňském kraji pro rok 2018" byla v Kaznějově vyznačena naučná stezka se třemi informačními tabulemi a venkovním přístřeškem pro sezení umístěným u budovy železniční stanice Kaznějov. Vyznačením nového turistického okruhu bylo navázáno na stávající naučné stezky a turistické cesty v okolí Kaznějova a tak dosaženo jejich rozšíření." (zdroj: kaznejov.cz) Narozdíl od stávajícího naučného okruhu se tento věnuje i úzkorozchodné drážce vedoucí z kaolinky k nádraží.

Nostalgie

… byla v tomto roce poměrně štědrá na naší a přípojných tratích:
423.041 se blýskla v čele smíšeného fotovlaku v trase: Bečov nad Teplou - Toužim - Protivec - Blatno u Jesenice 4.3.
21.4. se konala akce párou do Mladotic - na podporu zrušené železniční tratě Mladotice – Kralovice 313.902. Jízda se obešla bez případných požarů v okolí tratě, celý rok byl dosti suchý.
19.5. se konala jízda s 354.195 z Lužné do Bochova a zpět
10. - 12.8. byl k nahlédnutí vystaven v Plasích Prezidentský vlak. Místo původně plánované parní lokomotivy, stanula v čele soupravy 751.010.
15.9. se konala jízda s 354.195 z Lužné do Kralovic a zpět, leč na plakátu k akci byl inzerovaný velký bejček... :-)

PA 300.3-3 Horní Bříza 6.3.2018 740.516 + 721 Kaznějov 29.4.2018

B. & Co.

trat160.cz

  • Úvod a novinky
  • Základní informace a
    historie
  • Stanice, zastávky a jiné
  • Jízdenky
  • Provoz
  • Vozidla