Stroj M262.0117 byl předán ČSD dne 14.10.1958 (depo Cheb). Po rekonstrukci byl zařazen do provozu jako M262.1022 v lednu 1988 v Klatovech. Později byl přečíslován na 831.117.
Do PJ Plzeň byl předán před zahájením platnosti GVD 2001/02 z PJ Klatovy, ale v Plzni byl provozován jako záloha za motorové vozy řady 810 již v létě 2000. V období provozu v PJ Plzeň prošel opravou MH v Pars Šumperk, ze které se vrátil v březnu 2003. V roce 2007 byl předán zpět do PJ Klatovy.
Ke dni 17.5.2010 byl jako provozní zrušen a 24.6.2010 odprodán firmě KŽC Doprava Praha, která jej provozovala na svých pravidelných i zvláštních vlacích, ovšem s poněkud diskutabilním označením M262.1117. Nejčastěji byl nasazován na výkon tzv. Pražského motoráčku.
V roce 2013 získal vůz polomáčený lak s oranžovými proužky v Muzeu Výtopna Zdice a spalovací motor z vozu 831.234. Původní motor byl zničen teplem. A čtrnáct dní před mimořádnou událostí získal repasované podvozky s novými koly.
Dne 8. 6. 2019 došlo k požáru vozu a jeho zničení na vlaku Pražského motoráčku mezi zastávkou Cibulka a dopravnou Stodůlky. Ohněm nepoškozené čelo bylo vystaveno ve zdickém muzeu jako pomník. Tisková zpráva