Stroj M262.0168 byl předán ČSD dne 15.6.1959 (depo Plzeň). Po rekonstrukci byl zařazen do provozu jako 831.168 v březnu 1991 v Klatovech.
V PJ Plzeň byl provozován po celý rok 2004, ale administrativně byl stále veden ve stavu PJ Klatovy, kam se také po ukončení turnusového nasazení řady 831 vrátil.
V Klatovech byl odstaven z provozu pro špatný izolační stav a zřejmě i průnik trakčního napětí do sítě 110V na podzim 2010. Administrativně byl zrušen 30.12.2010. V lednu 2011 stál v plzeňském depu, s určením pro prodej mimo ČD.
Na jaře 2011 byl opraven v PJ Plzeň, administrativně zrušen a prodán KŽC. Z Plzně odjel vlastní silou 20.5.2011. U nového majitel dostal polomáčený lak s výstražným proužkem a kontroverzní označení M262.1168. Nasazován je na akce v Praze a okolí.
Zajímavost: Dne 29. července 1977 v 19.44 hodin došlo za vjezdu vlaku MOs 7609 v železniční stanici Žihle na druhou kolej na výhybce č. 6 b) k vyšinutí motorového vozu M 262.0168 předním podvozkem.