831.187

Trať 160: Fotogalerie 831.187-0

Stroj M262.0187 byl předán ČSD dne 17.9.1959 (depo Plzeň). Po rekonstrukci byl zařazen do provozu jako 831.187 v prosinci 1990 v Klatovech.

Do PJ Plzeň byl předán před zahájením platnosti GVD 2001/02 z PJ Klatovy. Na jaře roku 2003 došlo za jízdy vlaku Os 7605 mezi Kašticemi a Podbořany k požáru nafty (v důsledku technické závady) rozstříkané pod kapotami spalovacího motoru. S hořícím vozem a spuštěným stabilním hasicím zařízením, strojvedoucí dojel vstříc přivolaným hasičům do Podbořan, čímž zachránil vozidlo před totálním zničením požárem mezi poli.

Vůz jako jeden z mála neměl dosazen elektronický regulátor výkonu, dosud jezdí s regulací pomocí původního vibračního relé. K tomuto způsobu se váže zajímavá závada, která vlastně ani závadou nebyla. Původně byl interiér vozů osvětlován 25W žárovkami. Když přestaly být k dispozici, byly do vozu dosazovány žárovky silnější, 40, 60 i 75W. To vedlo v zimním období, spolu s vytápěním malého stanoviště přídavnými elektrickými kamínky, k takovému zatížení zdrojové soustavy 110V, že pro buzení trakčního generátoru nezbývalo dost energie. Než se po nastartování vozu dobila baterie na jmenovité napětí 125V, vůz nebudil a jezdil jen jakoby na 2. až 3. stupeň, i když byla jízdní páka v plném palivu. Za příčinu se původně měl nedostatečný výkon spalovacího motoru, což měření na zatěžovacím odporu vyvrátilo. Po radě zkušenějších a opatření žárovek 25W vůz jakoby zázračně obživl a jezdí dodnes.

V květnu 2008 byl vůz předán do Klatov, ale do Plzně byl poté ještě zapůjčen v období od prosince 2008 do března 2009. Po zápůjčce se vrátil do Klatov, kde sloužil až do poloviny roku 2011 jako provozní záloha. Následně byl tamtéž deponován. V dubnu 2012 byl převezen do PJ Plzeň za účelem zprovoznění.

831.187 831.187 831.187
V letním odpoledni 9.8.2001 se v Třemošné křižoval Os 7642 (831.187), Os 7607 (754.019) a posunoval zde i Mn 87141 (771.131). Kamenný propustek za ŽST Staňkov přejíždí 30.1.2002 Os 7410, s tehdy turnusovým vozem 831.187. Ve společnosti lokomotivy 771.103 s vlakem Mn 87412 a dnes již neexistujícího dřevěného skladiště vystupují v Horní Bříze cestující z Os 7604 vedeného vozem 831.187. 4.3.2002
831.187 831.187 831.187
Motorový vůz 831.187 zastavuje s vlakem Os7605 v zastávce Horní Bříza. 6.1.2004 Motorový vůz 831.187 odjíždí s vlakem Os7605 z Třemošné u Plzně. 24.10.2004 Lokomotiva 750.236 coby náhrada za ř. 831 se v Kaznějově setkala s vozem 831.187. Je poslední den pravidelného provozu ř.831, 10.12.2004

trat160.cz

  • Trať 160: Úvod a novinky


  • Labutí píseň řady 831
      Rozcestník
  • Kontakt:

    vladimir(a)plzen.cz