Stroj M262.0187 byl předán ČSD dne 17.9.1959 (depo Plzeň). Po rekonstrukci byl zařazen do provozu jako 831.187 v prosinci 1990 v Klatovech.
Do PJ Plzeň byl předán před zahájením platnosti GVD 2001/02 z PJ Klatovy. Na jaře roku 2003 došlo za jízdy vlaku Os 7605 mezi Kašticemi a Podbořany k požáru nafty (v důsledku technické závady) rozstříkané pod kapotami spalovacího motoru. S hořícím vozem a spuštěným stabilním hasicím zařízením, strojvedoucí dojel vstříc přivolaným hasičům do Podbořan, čímž zachránil vozidlo před totálním zničením požárem mezi poli.
Vůz jako jeden z mála neměl dosazen elektronický regulátor výkonu, dosud jezdí s regulací pomocí původního vibračního relé. K tomuto způsobu se váže zajímavá závada, která vlastně ani závadou nebyla. Původně byl interiér vozů osvětlován 25W žárovkami. Když přestaly být k dispozici, byly do vozu dosazovány žárovky silnější, 40, 60 i 75W. To vedlo v zimním období, spolu s vytápěním malého stanoviště přídavnými elektrickými kamínky, k takovému zatížení zdrojové soustavy 110V, že pro buzení trakčního generátoru nezbývalo dost energie. Než se po nastartování vozu dobila baterie na jmenovité napětí 125V, vůz nebudil a jezdil jen jakoby na 2. až 3. stupeň, i když byla jízdní páka v plném palivu. Za příčinu se původně měl nedostatečný výkon spalovacího motoru, což měření na zatěžovacím odporu vyvrátilo. Po radě zkušenějších a opatření žárovek 25W vůz jakoby zázračně obživl a jezdí dodnes.
V květnu 2008 byl vůz předán do Klatov, ale do Plzně byl poté ještě zapůjčen v období od prosince 2008 do března 2009. Po zápůjčce se vrátil do Klatov, kde sloužil až do poloviny roku 2011 jako provozní záloha. Následně byl tamtéž deponován. V dubnu 2012 byl převezen do PJ Plzeň za účelem zprovoznění.