Stroj M262.0216 byl předán ČSD dne 21.12.1959 (depo Břeclav). Po rekonstrukci byl zařazen do provozu jako M262.1019 v červnu 1987 v Břeclavi.
Do PJ Plzeň byl předán ke dni 13.1.2004 z DKV Brno, PJ Znojmo. Jako jediný své řady jezdil v Plzni s mechanickým náhonem registračního rychloměru. Rychloměr byl poháněn kloubovou hřídelí od první osy, podobně jako u řady 720. Rychloměr byl umístěn netypicky na levé straně stanoviště a nebyl osvětlen (!), což se samozřejmě stalo terčem stížností strojvedoucích. V pultu byl sice umístěn elektrický poměrně přesný indikační rychloměr, ale pro strojvedoucího je závazný rychloměr s registrací. Právě podobnost s rychloměrem od řady 720 byla příčinou kuriózního dispečerského příkazu na prodloužení jízdních dob tímto vozem – došlo k záměně rychloměru s hektorem (který měl číselník jen do 100km/h, na rozdíl od 120km/h ve voze ř. 831), čímž byl strojvedoucí nucen jet jakoby „70 km/h“, když ve skutečnosti jel jen 50km/h.
Z provozu byl vůz odstaven v listopadu 2004 po vyplavení elektrického rozvaděče vodou z prokorodované nádrže na WC. Z důvodu neefektivnosti již nebyl zprovozňován. Ke dni 28.12.2005 byl zrušen. Dne 19.12.2006 byl vyřazen z evidence s určením k fyzické likvidaci, která byla nedlouho poté v kovošrotu v Tlumačově dokončena.