S nemalým zpožděním se opět podíváme na několik událostí naší tratě. (Vydáno 4.9.2016)
Výluky nás samozřejmě neopouští, nejvíce omezující je výluka v Plzni hl. n., kdy je vyloučena celá sudá skupina kolejí. Ne, však zavedením NAD, ale omezeními (řazení, zpoždění…).
Jedno z prvních letošních omezení přišlo na konci zimy – trvalé rychlostní omezení na mostě u Horního Hradiště z 50 na 30 km/h. Na začátku května byla deseti denní nepřetržitá výluka v celé trase. Po jejím skončení bylo ohlášeno umístění „bomby“ na mnoha místech po celé republice a také na plzeňském hlavním nádraží. Na tuto krátkou výluku navázala výluka mezi Žatcem a Chomutovem, trvající do 25.7. Jednalo se zejména o instalaci nového zab.zař., včetně návěstidel. Ostatně úpravy v žateckém uzlu trvaly celé léto, zejména redukce kolejiště.
Na konci května firma Elektroline měnila lampy osvětlení ve Třemošné.
V červnu jsme se mohli setkat s měsíční výlukou na trati 161 mezi Blatnem a Bečovem, kvůli které ani nejezdil manipulák z Mostu. A dále byla měněna výměna č.6 v Plasích u kiosku, za asistence 730.606.
Poklidnou letní okurkovou sezónu rozčeřilo zjištění technické závady na nově instalovaných výhybkách po celé síti SŽDC, konkrétně byly zjištěny mikroskopické trhliny na jejich jazycích. V Plzni byl omezen provoz ve dnech 26.7.-5.8. Na všechny vlaky byla vypsána NAD Plzeň hl.n. - Třemošná u Plzně. Vedlejším produktem bylo přesunutí pravidelného křižování z Horní Břízy do Kaznějova z důvodu zpoždění vlaků. Což jistě museli kladně kvitovat netrpěliví řidiči ze silnice I/27, kteří si postáli o minutku déle...
Osobní dopravě se věnuje samostatný článek. Tak jen malé doplnění. Dalším řídícím vozem v novém korporátním nátěru je vůz s evidenčním číslem 219.
27.8. došlo k závadě na motorovém voze (ř.842) na R 1189. Řešením byla druhá 842 od osobního vlaku ze Žihle, která si pro rychlík zajela do Kryr. Zpoždění bylo zhruba 90 minut.
Asi nejdůležitější informaci si necháváme na konec. S příchodem nového jízdního řádu bude část rychlíků bude provozovat společnost GW Train Regio s jednotkami 628 od DB.
Nakládka v Kaznějově mívá různou intenzitu. Někdy jsou vytížené oba páry manipuláků za týden, jindy manipulák nejede. V květnu a červnu byla nakládka silnější, ale s příchodem prázdnin došlo k propadu. Konkrétně docházelo k občasné nakládce jen na volné ploše. Zajímavým zpestřením manipuláku byla dvakrát nakládka štěrku v Mladoticích, kdy si i počkali na naložení a vozy hned odvezli (26.5.). V srpnu jel jednou do Kaznějova kvůli manipulaci s dlouhodobě odstavenými vozy pro účely sekání trávy. Tento manipulák místo pravidelného odjezdu po osmé z Plzně, je už po šesté ranní v Kaznějově. Neposlední zajímavostí naší tratě, je že každou stanici obsluhuje jiný vlak. Třemošná má večerní obsluhu, o Kaznějovu jsem se již zmínil a Blatno obsluhuje „mostečák“…
Z externistů (vč. traťovky) jsme mohli v čele vlaků potkat např. FS3, 742.260, 742.522+516 IDS Cargo, dvojice 744 Strabag se štěrkem a dvojice 75X AWT s wapky až po Maximu s cisternami. A v neposlední řadě 753.197 vezoucí podbíječku, štěrkový pluh a dva obytné vozy spol. Skanska.
Letošní rok je mimořádný v počtu parních vlaků na naší trati, zejména těch neveřejných. Nejprve zmíním svatební parní vlak dne 9.7.2016 s CS400 aT211.042, který trochu zapálil okolí tratě mezi Třemošnou a Horní Břízou. 6.8. jel další neveřejný vlak z Plzně do Plas a zpět - 475.111 s rybáky. Oba vlaky v režii IMC. V neposlední řadě přepravovala 751.004 354.195 na Bezdružické parní léto a zpět do Lužné. A ještě dvě jízdy nás čekají a to dokonce veřejné… IMC Plzeň
Nostalgie ale není jen pára. V sobotu 27.8. vyrazil po trase Schwarzenberg - Annaberg - Vejprty - Chomutov - Žatec - Blatno u J. - Bečov n.T. - K. Vary - Johanngeorgenstadt - Schwarzenberg vlak s německými turisty mířícími do chomutovského depozitáře NTM s lokomotivami 107.018 (hektor) a 204.311-5 (postrk).