Právě jste se začetli do dalšího letošního článku věnující se aktuálnímu provozu a mimořádnostem.
Ve středu 7.9. večer došlo k zahoření lokomotivy 742.260, která jela ve dvojici s 742.529 strojově do Plzně. Hasení probíhalo ve stanici Třemošná. Po uhašení byla lokomotiva odstavena na manipulační kolej a zbylá lokomotiva pokračovala dále sama. Pro lokomotivu si v sobotu přijela dvojice 742.529+522. Všechny zmíněné lokomotivy jsou v majetku IDS Cargo.
S novým školním rokem se sice na naší trať vrátila řada 814, ale neznamená to konec pro řadu 810. Například v pondělí 12.9. byla nasazena 810.424 na obratu 7602/13 a ve středu 14.9. na obratu 7606/17. V obou případech jako náhrada za ř. 842. Ve středu jsme mohli potkat dokonce dvě 810 na trati. Tou druhou byla 810.670 s 7604/15...
Pravidelné měření jsme letos zaznamenali 13.9. Konkrétně se jednalo o komplexní diagnostiku rádiových systémů (vůz "Měření ERMTS") a defektoskopickou kontrolu kolejnic - Diagnostická souprava NDT (z anglického nondestructive testing), kdy vlastní měření je prováděno georadarem pomocí ultrazvukových vln.
V termínu 17.09.2016 od 08:00 do 27.10.2016 15:00 proběhla další nepřetržitá výluka v úseku Podbořany až Most. Krom zavedení NAD, jsme se dočkali i obsluhy lokálek z Blatna vedoucích plzeňským manipulákem v úterý a ve čtvrtek.
Nakonec se ještě dvěmi záběry vrátíme k rekonstrukci stanice Žatec.
V pátek 17.9. byl plánován "Noční parní expres" do Plas na prohlídku zdejšího konventa. Z důvodu závady na točně v DKV Plzeň byl vlak veden strojem 742.441 ČDC. Zajímavostí bylo i nestavění v nácestných zastávkách.
Vladimír B.