Nový rok 2018 na kolejích naší tratě. (Vydáno 6.2.2018)
Leden nám přinesl, krom zajímavých vozidel, i jedno velké omezení. Z důvodu zhoršení technického stavu tělesa železničního spodku u zastávky Pastuchovice, kde již byla snížena traťová rychlost na 10 km/h, došlo ke snížení traťové třídy zatížení na nejnižší, tedy A (v traťovém úseku Žihle - Blatno u Jesenice). Současně bylo zakázáno vedení nákladních vlaků dvojmo, nebo s postrkem. V praxi to znamená přesměrování ložených vlaků s kaolinem z Podbořan do Plzně nejspíše přes Most a Cheb. Na vozbu prázdných cisteren různých soukromých dopravců by to nemělo mít vliv (až na omezení týkající se počtu činných lokomotiv na vlaku samozřejmě). Samozřejmě by se stejné omezení týkalo i případných odklonů z tratě Plzeň - Cheb, které se beztak v nejbližší době neplánují.
Hned po Novém roce, tedy 4. 1. 2018, se na naší trať vydal „Škorpion“ MTW 100-002 SŽDC za účelem opravy a údržby nádražního osvětlení. A pro změnu skoro na konci ledna (23. 1.) vydal 754.058 (7602/13) co by náhrada za ř. 844.
Pátý únor přinesl nejprve 754.024 se čtyřmi osobními vozy (7602/13, BDs+Btee+Bdt+Bdt) a večer téhož dne 714.215 se dvěmi 012 (zapůjčené z dom. st. Bělá n. R. a Klatovy) přenocovat do Žihle (7608/05) a následujícího dne pokračuje na vlacích 7602/13...
Doplnění 27. 2. 2018
V tomto doplnění nám přibyla jednak prostřední fotografie výše a následující informace:
Trvalá rychlost 40 km/h přes přejezd na plzeňském zhlaví stanice Třemošná u Plzně byla druhý lednový týden nahrazená pomalou 20 km/h.
Ve druhé půli února jsme se dočkali čtyř obsluh stanice Žihle (Mn) a na náhradách se předvedla 754.058. Na výkonu plzeňské myčky se objevila i 754.024. Mn vlaky byly vedeny např. 742.300, 347 a 420. Poslední únorové týdny byly ve znamení silných mrazů.
V. B.